JAMU otevírá obor Historická interpretace

JAMU otevírá obor Historická interpretace

Novou katedru otevře po prázdninách Hudební fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Od nového akademického roku 2014/15 bude možné studovat obor Historická interpretace v prezenčním studiu v bakalářském a navazujícím magisterském stupni.  Vybrat si lze ze čtyř specializací. „Jelikož jsme dostali akreditaci na poslední chvíli, chceme rychle a masivně informovat o nových možnostech tohoto studia,“ uvedla vedoucí katedry varhanní a historické interpretace a profesorka JAMU Barbara Maria Willi, Ph.D.  Přijímací zkoušky se budou konat dne 25. 6. 2014 na Hudební fakultě JAMU v Brně. Přihlášku je nutno podat do 8. 6. 2014.

Obor Historická interpretace obsahuje celkem jedenáct specializací, z nichž se v nadcházejícím akademickém roce 2014/15 budou nabízet tyto:
historické violoncello (Mgr. Marek ŠTRYNCL)
loutna (Mgr. Jan ČIŽMÁŘ)
historická příčná flétna (Mgr. Michaela KOUŘILOVÁ)
historický zpěv (jen v navazujícím magisterském stupni Mgr. Irena TROUPOVÁ)

„O rok později tedy v akademickém roce 2015/16 se plánuje otevření oboru historické housle,“ doplnila profesorka Willi. Do budoucna jsou připraveny specializace na staré nástroje jako klarina, violone, historický klarinet, historický fagot či kladívkový klavír.

Systém studia je velmi flexibilní. Do navazujícího magisterského studia se mohou hlásit i ti, kteří absolvovali bakalářský stupeň na moderní nástroj. Ke studiu navazujícího stupně studia se mohou hlásit i ti uchazeči, kteří získali bakalářský diplom ze hry na historický nástroj na jiné škole. Bližší informace jsou umístěny na stránkách HF JAMU.

Zdroj Luboš Mareček (JAMU), foto Jiří Sláma

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Barbara Maria Willi je vynikající cembalistka, varhanice, pedagožka, podílí se na dramaturgii festivalu Concentus Moraviae, vytváří vlastní cyklus staré hudby. Mluvit by se s ní dalo o tolika věcech, že jsme si raději dvě základní témata vymezili hned na začátku. Zaprvé to byl jedenáctý ročník cyklu Barbara Maria Willi uvádí, jehož zahájení nás čeká příští týden, a druhým zásadním tématem bylo rozšíření Katedry varhanní a historické interpretace na JAMU.  více


Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více

Sobotní večer ovládl brněnské Sono Centrum příval energie a temperamentu, který zde vnesl VSLPT Poľana. Tento soubor, který zpracovává folklor Slovenska zde oslavil 70. výročí svého vzniku.  více

S dramaturgicky pestrým programem zavítal na včerejší koncert Moravského podzimu, který se již přehoupl do své druhé poloviny, Basilejský komorní orchestr spolu s polským klavíristou Piotrem Anderszewskim. V dílech Mozarta a Schumanna se sólista představil zároveň v roli dirigenta zpoza koncertního křídla. Téměř plný sál Besedního domu se tak stal dějištěm více než dvouhodinového koncertního programu.   více