Jazzmani zamíří pro magisterský titul na JAMU

25. červenec 2014, 7:12

Jazzmani zamíří pro magisterský titul na JAMU

Od podzimního semestru bude možné navázat na bakalářské studium jazzu i na magisterském stupni. Katedra jazzové interpretace na JAMU získala potřebnou akreditaci a otvírá se pro první studenty na vyšší úrovni.

Magisterské studium není určeno jen pro absolventy bakalářského stupně na JAMU, ale i pro absolventy jiných škol, kteří by chtěli do Brna přejít. Přihlášku je potřeba podat do 24. srpna 2014, talentové zkoušky budou 8. září. Přijato bude maximálně šest posluchačů.

„Studium bude poměrně odlišné od bakalářského stupně, a to především díky projektovému zaměření,“ říká vedoucí Katedry jazzové interpretace Vilém Spilka. „Jádrem oboru totiž bude samotným studentem zvolené projektové téma, na kterém bude celý semestr pracovat pod vedením mentora. Ten může vzejít z řad pedagogů, ale i z prostředí mimo školu. Vedle toho samozřejmě zůstanou důležité předměty celofakultní, bigband apod. Studenti projdou i základním kurzem self managementu a ekonomickým minimem nutným pro přežití v konkurenčním prostředí dnešního hudebního světa.“

Pravidla pro přihlášení naleznete na stránkách JAMU (soubor pdf), magisterské studium bude otevřeno v profilacích instrumentální, kompozičně-aranžérské a teoreticko-pedagogické.

Zdroj www.rozhlas.cz a Milan Tesař, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Brno je prvním městem v České republice, kde je možné studovat jazz na vysokoškolské úrovni – stalo se tak díky vzniku Katedry jazzové interpretace na JAMU. Jedním z prvních absolventů jejího bakalářského cyklu je kytarista Libor Šmoldasvíce

Vilémem Spilkou a Vlastimilem Trllem jsme JazzFestBrno sice neprobírali úplně v předvečer zahájení, ale před týdnem. Nemluvili jsme jen o festivalu samotném, ale zároveň o hudbě v Brně, o hudbě vůbec, a dotkli jsme se i několika osobních témat. Ona ale nakonec s festivalem, jazzem a hudbou vůbec souvisela tak jako tak. Několika osobností mimo festival jsem se zeptal: "Co pro vás osobně znamená JazzFestBrno, jak ho vnímáte v kontextu evropské jazzové scény?"  více

JazzFestBrno k nám přivedl jako každý rok řadu pozoruhodných osobností současného jazzu. S několika z nich jsem mluvil o hudbě obecně a zeptal jsem se jich i na hudební hříchy.  více


Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Letošní 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae na téma Metamorfózy: Czech Smetana! uzavřel ve středu 10. července v brněnském Besedním domě komorní koncert mezzosopranistky a patronky festivalu Magdaleny Kožené a klavíristy Kirilla Gersteina. Na programu se objevily písňové cykly Leoše Janáčka, Hugo Wolfa, Sergeje Rachmaninova a Arnolda Schönberga.  více

Závěrečný koncert letošní sezóny Filharmonie Brno patřil dílům Antonína Dvořáka a Jeana Sibelia v Janáčkově divadle. Do čela filharmonie se ve čtvrtek 20. června postavil dánský dirigent Michael Schønwandt, který se brněnskému publiku představil naposledy v lednu minulého roku. V první polovině programu orchestr doplnil houslista Alexander Sitkovetskyvíce

Letošní, 29. ročník hudebního festivalu Concentus Moraviae je z velké části věnovaný Roku české hudby, čemuž nasvědčuje jeho podtitul Metamorfózy: Czech Smetana!. Podobně zaměřený byl i recitál klavíristy Jana Bartoše, který se odehrál v úterý 18. června v malém sále kulturního domu v Bystřici nad Pernštejnem. Na programu se objevily klavírní cykly Bedřicha Smetany a Miloslava Kabeláče, které vyšly minulý rok na Bartošově CD pod hlavičkou labelu Supraphon.  více

Vrcholem sezony 2023/24 Národního divadla Brno se bezpochyby stalo uvedení světové premiéry opery Here I am, Orlando slovenské skladatelky Ľubice Čekovské. Libreto k tomuto dílu, jehož premiéra se odehrála 14. června v Janáčkově divadle, napsala Viktorie Knotková podle románu Orlando od Virginie Woolfové. Odvážný dramaturgický počin vypráví příběh mladíka Orlanda, který se jednoho dne změnil v ženu a žije tak už pár století, režíroval umělecký šéf opery NdB Jiří Heřman. Za dirigentský pult se při premiéře postavil Robert Kružík, který měl i hudebním nastudování. Role Orlanda/y byla rozdělena mezi dva představitele: mezzosopranistku Markétu Cukrovou a kontratenoristu Maayana Lichtavíce

Nejčtenější