Festival bicích na JAMU

Festival bicích na JAMU

Mezinárodní přehlídku hráčů na bicí nástroje již potřetí organizuje Hudební fakulta JAMU pod názvem Festival bicích nástrojů. Nastupující generace českých a slovenských perkusionistů předvádí v sólových i ansámblových vystoupeních svůj talent. Na koncertech mají návštěvníci možnost si ověřit, jak zní soudobé skladby pro bicí nástroje předních světových skladatelů.

Festival je v České republice ojedinělou akcí. Představuje bicí nástroje jako svébytný prvek současné vážné hudby. Kromě běžných nástrojů jako jsou tympány, marimba, zvony nebo vibrafon se objeví také steel drums, templbloky, džembe a řada dalších.

Na festivalu účinkují studenti hry na bicí nástroje obou českých vysokých hudebních škol a také konzervatoristé z České republiky a Slovenska. Akci ozdobí svými workshopy a koncerty zahraniční hosté – sólistka a profesorka vysoké hudební školy ve Stuttgartu Marta Klimasara, sólotympánista Gewandhausorchestru Lipsko Marek Stefula a slovenský interpret Štefan Bugala.

Doprovodnými akcemi budou prodejní výstavy bicích nástrojů a výstava hudebních vtipů slovenského perkusionisty a kreslíře Jozefa Hudáka.

Všechny koncerty, workshopy a výstavy se letos poprvé odehrají v nově vybudovaných prostorách katedry bicích nástrojů, zejména v nádherném klenbovém sále na Hudební fakultě JAMU v Brně od 10. do 14. února 2014.

Ilustrační foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

V Divadle na Orlí byl minulý týden uzavřen Týden staré hudby. Připravila jej Hudební fakulta JAMU pod záštitou evropského projektu Eur-text: zpět do budoucnosti! Heslo zpět do budoucnosti bylo tentokrát naplněno lépe než při minulém ročníku – závěrečný koncert sestával ze čtyř klasicistních až raně romantických skladeb a jejich reinterpretací současnými mladými autory.  více

Šestnáctý ročník festivalu Setkávání nové hudby Plus, který se zaměřuje na současnou akustickou a elektronickou hudbu a multimediální projekty, a který v Brně probíhá od konce října, byl završen dvojkoncertem v pátek 13. prosince. Jakkoli je třináctka tradičně poslem neštěstí, zakončení festivalu přinesla jen opak.  více


Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více

Hudební festival Moravský podzim bere svůj jubilejní 50. ročník vážně – kromě již ikonického díla Einstein na pláži Philipa Glasse, které zaznělo na slavnostním zahájení, nebo povedené české premiéry Le Dîner Ondřeje Adámka, se program festivalu může pyšnit také neméně zajímavou komorní tvorbou polsko-ruského skladatele Mieczysława Weinberga. V pondělí 7. a v neděli 13. října zaznělo v Besedním domě všech šest jeho Sonát pro housle a klavírSonáta pro sólové housle a Sonáta pro klavír, to vše v podání houslisty Milana Paľy a klavíristy Ladislava Fančoviče.  více