Gaia Mesiah věřila ve Flédu, Fléda věřila v Gaiu

Mnoho comebacků bývá spíše nostalgickým až smutným ohlednutím za tím, co už se nikdy nevrátí. Jsou tu ale výjimky potvrzující pravidlo. Gaia Mesiah se vrátila s vervou sobě vlastní a snad ještě větší energií než kdysi. Husí kůži ve středu na Flédě měli v publiku i na podiu.

Gaia Mesiah přerušila slibně rozběhnutou karieru docela zamlada, a tak její návrat na koncertní podia nemá ani zdaleka pachuť hledání ztraceného mládí. Holky a Josh, jako by ani o vteřinu nezestárli. Loňská první vlaštovka v podobě několika koncertů jaro rozhodně udělala. A tak to po šesti respektive devíti letech od posledního společného koncertování vypadá na regulérní návrat. (pozn. redakce: 2008 odchází Marka Rybin a 2011 končí celá kapela).

gaia_mesiah_2017_Fleda_01

V celku zaplněná Flédasi musela od avizovaného začátku v půl deváté ještětřicet minut počkat, ale úderem deváté se vše rozjelo na plné obrátky. Původní sestava (ve složení Kateřina Pelíšková alias Santa Morella - kytara, Miša M. – bicí, Marka Rybin - zpěv a „australský bratr“ Josh Stewart - bass kytara) se chopila nástrojů a servírovala více než deset let staré pecky bez slitování a jakéhokoliv sentimentu. Setlist navíc zpestřila novinka Sílu!, což by mohl být příslib toho, že opravdu nejde jen o chvilkový návrat. U této písně si sama Marka posteskla, že když na klip kouká na youtube, nemá to ty správné emoce. S tím nelze než souhlasit! Gaia Mesiah rozhodně patří mezi kapely, které teprve naživo zní, jak se patří. Na nahrávku by to podle Marky mohl dostat snad jedině Rick Rubin (americký producent mj. Rage Against TheMachine,Beastie Boys, Slayer, Red Hot Chili Peppers, Systemof a Down), tak se nechme překvapit, jak se vše v tomto směru vyvine.

gaia_mesiah_2017_Fleda

Na novou desku si ale budeme muset asi chvíli počkat, a tak jsme se prozatím „museli spokojit“ s alby Gaia Mesiah, Ocean a Alfa Female. Jejich legendární songy ovšem rozhodně neztratily nic na své aktuálnosti (ať hudební či tématické) a celá Fléda si je po letech s radostí znova odzpívala. Kapela v podstatě nevynechala jedinou kultovní pecku od Gaia Mesiah, přes Legulize Marihuana, Alfa Female, Blueberry day, Ocean až po přídavky Maňana a San Pedro, kde vše vygradovalo ve společný velkolepý závěrečný chór. A když jsme svorně odzpívali „Už mě vítá hvězdný reggae, modrý blues a Boží chór, lásko, přibal Jamese Browna, feels like knockin´ on heavens door…“ mohla celý večer zakončit jedině píseň Happy People. Koloběh se uzavřel.

Byť byla Fléda slušně zaplněná, stagediving, ke kterému hudba Gaia Mesiah vyloženě vybízí, nevypadal zrovna jako rozumné rozhodnutí. V závěru to ovšem jedné fanynce nedalo a vyhecovala si dav, který ji nakonec vynesl nad hlavami do půlky sálu. Rozverná nálada pokračovala taky po koncertě. Přestože byl všední den, dav nerozprchl na první rozjezd a pod dohledem DJ Cliché se pařilo dál. Prostě vyvedený večírek, jak se patří a jak si legenda Gaia Mesiah zaslouží. Krátce a výstižně shrnuto do rozhovoru… hlas z publika: „Krásná práce!!!“, Marka Rybin: „Díky, díky, taky se nám to líbí!“.

Playlist:

Intro: I just need

Where Are You My Hero(Alpha Female 2007)