Pokorná legenda Steve Gadd v Brně

28. duben 2017, 14:00
Pokorná legenda Steve Gadd v Brně

Festival Jazzfest se blíží ke konci a po osvěžení z české a evropské scény přišla na řadu nefalšovaná, téměř bluesová americká klasika. Dvaasedmdesátiletý velikán Steve Gadd dorazil do Brna s kytaristou Michaelem Landauem, baskytaristou Jimmy Johnsonem, trumpetistou Waltem Fowlerem a za piano a Fender rhodes zasedl Kevin Hayes.

Večer rozjela skladba Keitha Jarretta Windup, po které Gadd poděkoval všem, že na koncert dorazili a především za to, že přišli na živou hudbu. Po Landouvě Long way home došlo na Gaddovu oblíbenou historku o zelené pěně do kopáku, které věnovali celou píseň Green Foam při natáčení alba Gratitude. Vlažnější první třetinu koncertu rozproudila jazzovější skladba Africa opět z dílny Michaela Landaua, v níž si sám Gadd dal konečně trochu více prostoru, ale tempo se pak zase zpomalilo baldou Jimmyho Johnsona. Přes dlouhý rozjezd večer pomalu gradoval zejména při skladbě Wiltona Feldera Way back home, kdy výrazně ožilo i publikum. Pak se vzpomínalo na další velikány a písní Duke’s Anthem vzdali účinkující hold Georgi Dukovi. Hlavní set avšak ne celý večer zakončil song Sly Boots od Larryho Goldingse.

jazzfest_Steve Gadd_2017_M.ZemanPo osmdesáti minutách produkce neznavený band přidal ještě dva kousky. Michael Landau si střihnul ve své skladbě Bues for … rozverné kytarové sólo a v posledním songu se pianista Kevin Hayes chopil také mikrofonu. Dylanovku Watching the River Flow charismaticky odzpíval. Vzhledem ke zvolenému bluesovějšímu set listu, je možná škoda, že nezařadili nějakou zpívanou skladbu navíc.

Bylo vidět, že se pánové svému řemeslu věnují dlouho, s láskou a stále si vše umí naplno užívat, čemuž nasvědčoval i Gaddův komentář: „Hope you have same fun as we have“. Rozhodně tomu tak bylo. Muzikanti v publiku, mohli obdivovat techniku i sehranost všech členů kapely a bezpochyby si přišli na své. Pro obyčejného diváka mohl být bluesový a baladický repertoár postavený na kytaře Michaela Landaua zpočátku trochu jednotvárný a jakoby ze staré školy. Z ohlasu v sále však bylo jasné, že brněnské Sono centrum je plné oddaných fanoušků, kteří přišli ocenit umění Gaddovy legendy. Většina obecenstva si nenechala ujít autogramiádu, na kterou po koncertě poctivě dorazila celá kapela a každému návštěvníkovi se vstřícně věnovala. Atmosféru celého večera naprosto vystihují závěrečná slova Steva Gadda: „Thank you for being such a great audience. It was so much fun to play for you.“

23.4. Steve Gadd, Sono

Video z koncertu a pár slov Steva Gadda.

Foto Martin Zeman