Nylon Jail a Kieslowski křtili nová alba

Minulý týden se sešly v kabinetu dvě kapely s novými alby vydanými u Indies Scope. Hlavním slavícím byli Nylon Jail, kteří křtili regulérní album a navíc debut, což je v životě každé kapely událost. Nylon Jail hrají country rock kombinovaný s elektronikou a dělají hodně pro to, aby zněli maximálně autenticky a nečesky. Daří se jim to asi tak, jak se to může české kapele dařit – jde to ztuha. Největší průšvih přitom nevidím v hudbě, ale v anglických textech. Napsat něco přijatelného v jazyce, který je jen naučený, je skoro nemožná věc a hoří na tom zatím snad všechny české kapely, které se o to pokoušely a pokoušejí. Kromě toho čeština vnutí hudbě trošku jiné frázování, se kterým přijde samovolně i jistá odlišnost. Nylon Jail jinak umějí dát dohromady chytlavou písničku a prodat ji na pódiu. Jejich křestní koncert v Kabinetu múz bohužel moc dobře nedopadl, kapela působila dost rozhozeným dojmem. Byl v tom kus únavy po návratu z hraní na Ukrajině a vypadalo to, že i nějaká piva. Album My Heart Soars Like a Hawk zní nadějně, ale pokud má z kapely něco být, musí na tom ještě hodně pracovat. Nejspíš by potřebovala dobrého producenta, který má s tímto druhem hudby zkušenosti. Mezi místními kapelami zní Nylon Jail dost originálně, ale do Ameriky, odkud jejich hudba pochází, můžou jen nesměle a uctivě nakukovat.

Folk(rock)ové duo Kieslowski v Kabinetu pokřtilo digitální vydání remixů ze svého posledního alba Na nože. Remixované EP pod názvem Na lože dostalo pódiový obraz v rozšířené sestavě kapely s bicími, písničky získaly větší švih a hutnější zvuk. Bylo to povedené vystoupení, Kieslowski zněli pestře a hlavně jistě i v nezvyklém složení, které se už možná nebude opakovat.

Předskakující elektroničtí Narcotic Fields koncert jen zbytečně natáhli a dál bych o nich raději nemluvil. Kieslowski po nich zvedli laťku o několik pater, Nylon Jail jsou slušně rozjetí – zatím jsem k nim sice dost kritický, ale dávám jim rozhodně šanci.

Nylon Jail, Kieslowski, Narcotic Fields. 16. 12. 2013, Kabinet múz, Brno.

Foto Pavel Strážay