Blade, Colley a Koppel. Rozjezd jazzové sezóny v Alterně

3. říjen 2014, 8:21

Nedělní koncertní série Jazz On v klubu Alterna zahájila netradičně v úterý. Výjimka potvrzující pravidlo připravila exkluzivní hudební zážitek a také osobnosti brněnské jazzové scény přítomné v publiku předznamenaly, že se nejedná o jen tak ledajaký koncert. Otevření sezóny se totiž zhostili Brian Blade, Scott ColleyBenjamin Koppel, spoluhráči slavných jmen jako Herbie Hancock, Chick Corea, Michael Brecker, Chris Potter a spousta dalších významných jazzových hudebníků.

Muzikanti přišli na pódium s obvyklým akademickým zpožděním a bez zbytečných řečí se pustili do hraní. Na úvod zazněly autorské skladby všech účinkujících. Most Precious one bubeníka Briana Bladea, The Scraph kontrabasisty Scotta Colleyho a Dream Symbols saxofonisty Benajmina Koppela, v jednom dechu doplněno o skladbu Guinea Dona Cherryho a v podstatě celý večer se nesl ve znamení autorských aranží či vlastní tvorby. Nebylo to poprvé, co jsme KBC Trio v Brně mohli slyšet. Téměř přesně před rokem zahrálo v klubu Metro a stejně jako loni, také letos v Alterně se hrálo pouze akusticky. Zvuk byl velmi příjemný a publikum jako obvykle velmi vnímavé.

Trio KBC spolu hraje zhruba dva roky a vypadá to, že 3. února příštího roku vydá svou první společnou desku. Při této příležitosti obdarovalo brněnské publikum vizitkami s webovou stránkou, jak je možné prostřednictvím artistshare jejich projekt podpořit a nahrávku si tak pořídit. A pokud toužíte po něčem více, jako je třeba večeře s kapelou v NY nebo privátní koncert, i tato přání si můžete prostřednictvím webu www.koppel-colley-blade.com a „pár“ dolarů splnit.

Speciálně Brian Blade bývá v posledních letech v Brně docela často, vzpomeňme třeba jeho účinkování na Jazzfestu Brno 2012 s projektem Mama Rosa. A jak sám během koncertu podotknul, velmi rád se sem k nám vrací. Budeme tedy doufat, že se brzy najde příležitost, aby si tu nejen on mohl zase zahrát. A než se tak stane, můžeme nedělní večery trávit v Alterně s jinými výbornými jazzmany. Například hned tuto neděli s polsko-slovenským klavírním triem ve složení Piotr Wylezol na piano, Adam Kowalewski na kontrabas a Marian Ševčík na bicí.

Foto Jiří Bernovský