Co se stalo, přihodilo – hudební události roku 2014

Celý rok jsme vám přinášeli rozhovory, kritiky, články i zprávy z brněnské hudební scény. Teď je čas, aby se jejich autoři ohlédli a prozradili, které hudební události letoška byly natolik silné, že si na ně okamžitě vzpomenou. Porovnejte si, co vám v jejich tipech chybí nebo přebývá, co vás v nich těší nebo vám naopak vadí.

Jaký je váš nejsilnější zážitek, který jakkoliv souvisí s hudbou? A co vás v souvislosti s hudbou nejvíc naštvalo? Naše autory, kteří do ankety přispěli, jsem v rámci spravedlnosti seřadil podle abecedy.

Anna Bednářová – Plastici, Drumhedz, Jasná Páka

Vybrat jen tři bude pro mě asi těžká volba, snažím se probírat svou mlhavou pamětí a začala bych asi rovnou březnovým koncertem Plastic People of the Universe s Filharmonií Brno, který proběhl v Richard Adam Gallery. Plastiky s Evou Turnovou mám moc ráda a symfonická verze alba Co znamená vésti koně s velkým orchestrem v úžasném prostředí industriální Vaňkovky pro mě byla opravdu zážitek.
Rozhodně nezapomenu na mazec, který spustil bubeník Chris Dave se svými Drumhedz na Provázku v rámci letošního JazzFestuBrno. Asi jsem předem netušila s kým budu mít čest, ten chlapík mě úplně odrovnal! Z koncertu jsem odcházela s přesvědčením, že někteří muzikanti prostě nemůžou být z této planety.
Poslední je asi moje srdcovka – Jasná Páka, na kterou zajdu vždycky, ať hraje na Musilce nebo na Flédě. Kapela přijela s novým (skvělým) albem Černá deska, tentokrát nově vyzkoušela Sono Centrum a bylo to vynikající!

Přímo propadák si žádný nevybavuju a pokud takový nějaký náhodou přece jen byl, asi jsem se při jeho opouštění zastavila na baru a jednoduše ho vytěsnila.

Jan Dalecký – JazzFestBrno, B Side Band, Cohen

Už 13. ročník JazzFestuBrno. Kvalita trvalá, programy zajímavé, od tradičního jazzu po avantgardu.
CD B-Side Bandu s orchestrálkami z dávného repertoáru Orchestru Gustava Broma (1965–73) a připomenutí jmen Josef Audes a hlavně Josef Blaha, v konfrontaci s novinkami o 40 a více let mladšími (Jakub Červenka a Jiří Levíček) a koncertní uvedení některých skladeb na superkoncertu s Vojtou DykemNew York Voices.
Anat Cohen Quartet v Besedním domě na koncertu jednoho z cyklů Filharmonie Brno – ale kde byli všichni ti jazzmani, aby se poučili?

Propadák, asi jen pro mne a pár podobných: Herbie Hancock v Brně. Nečekal jsem zrovna vzpomínky na 60. léta a VSOP Quintet, ale tohle je už pro jiné než jazzuvěrné fanoušky.

Silvie Jasičová – Filigrán, Natřikrát

První, co mě napadlo, byl jen pořad o Africké hudbě na Vltavě... a dál mám jakési okno… Chtělala jsem jít na Zaz – jen si tam odpočinout a relaxovat, ale nesehnala jsem lístky. No a ještě holky Filigránky pracovaly na představení spolu s Ivanem Palackým jako hudebníkem na jevišti a to mě hodně bavilo.
V rámci Natřikrát vlastně vystoupili Slováci se svým O jako Schlemmer (Daniel Raček, Anka Sedláčková, Monika Čertezni), kde používali slovo jako hudbu a ještě i nějakou dadaistickou skladbu, což pro mě bylo hodně zajímavé – slyšela jsem to poprvé.

Boris Klepal – Glagolská, Veselá, Rhinocéros

Začnu od konce roku – Glagolská mše na Stadionu. Opakování světové premiéry, strhující účinek provední. Orchestr a sbor opery ND Brno, Beseda brněnská, Petr Kolař a sólisté pod vedením Jaroslava Kyzlinka navíc aspoň na chvíli oživili místo, kde se filharmonické koncerty v Brně tradičně – a odjakživa provizorně – konaly.
Koncert Aleny Veselé k jejím 91. narozeninám na nové varhany v kostele „u jezuitů“. Kromě hudby se ve vzduchu vznášela zvláštní směs obdivu a dojetí.
Koncert Les Rhinocéros ve zkušebně Báry a Tomáše Přidalových. Kapela, jakých asi po USA hraje víc, ale koncentrovaná (i fyzicky) atmosféra, kterou se sotva podaří zopakovat.

S odstupem je pro mě propadákem roku Expozice nové hudby: držela sice hudebně pohromadě, ale ve výsledku to byla spíš přehlídka vyčpělých a dožívajících konceptů než reflexe současného hudebního dění. Fluxus, Nihilist Spasm Band, Knížákova Broken Music… too old for new music, too young to be classical. A také Brno – město hudby, které pořád ještě není ani zdaleka takové, jak bych si představoval.

Luboš Mareček – Makropulos, Concentus Moraviae, Stárková

Režie Davida Radoka Janáčkovy Věci Makropulos v ND Brno Bez nějakých obrazoboreckých výkladů, ale přesně, jasně a srozumitelně přednesl divákům Janáčkův operní opus.
Festival Concentus Moravie – návštívil jsem cca deset koncertů a skutečně si nevybavuju, který byl lepší. Měl jsem už 9. června v Porta coeli v Předklášteří u Tišnova hluboký vstupní zážitek do celé krásné akce. Iva Bittová, Vojtěch Dyk, Musica FloreaBoni pueri pod taktovkou Marka ŠtrynclaRequiem 2014 – pro mne v celém kalendářním roce nejsilnější připomínka tragédie 1. světové války.
Soukromé popremiérové noční posezení u piana s Erikou Stárkovou. I přes pokročilý čas a víno, jsem byl paf z mimořádného hráčského a pěveckého projevu někdejší herečky HaDivadla. Erika by se měla prosadit jako skvělá, originální zpěvačka.

Největším propadákem pro mne byl postoj bývalého vedení městské části Brno-střed, které umožnilo přímý přenos hokejových zápasů na Moravském náměstí, tedy hned vedle kostela sv. Tomáše. Stovky řičících lidí a možná ještě hlučnější velkoplošná obrazovka zničila úchvatný velikonoční koncert v kostele sv. Jakuba a nejednu bohoslužbu ve jmenovaných chrámech. Jistě: vox populi, vox Dei. Takto necitlivě naplánovat a povolit zábavu širokých mas lidu považuji za nekulturní politiku radnice a propadák roku.

Jiří Plocek – Strážnice, Hamada, Tři hlasy

Jako rozhlasový redaktor zaměřený na folklor bych měl několik hudebních tipů, ale jeden byl asi nade všechny – pořad Květy nejen do herbáře, který se uskutečnil na Mezinárodním folklorním festivalu ve Strážnici a byl věnován folkloristickému odkazu Leoše Janáčka. Jsem ve střetu zájmů, byl jsem jeho spoluautorem, přiznávám. Nejraději bych to spoluautorství zamlčel, aby vyniklo to podstatné, co se nakonec vyjevilo až onu sobotní noc a autoři na to neměli vůbec vliv: Krása Janáčkem zapsaných lidových písní (mnohdy už mimo dnešní zpěvní repertoár) v podání regionálních zpěváků a muzikantů, kteří je v tu noc pro nás oživili. Byla to neopakovatelná magie a krása.
Druhý tip je také folklorní, ale jeho povaha je mnohem širší: 7. června oslavil na pódiu uherskohradišťské Reduty rovnou stovku František Hamada – legendární primáš, spoluzakladatel Hradišťanu, ale také člověk, který byl za protoktorátu vězněn za účast v odboji a s ohromným štěstím unikl osudu svých kolegů, kteří byli popraveni a nezradili jej. Narozen v roce vypuknutí 1.světové války ve Vídni. Charismatická osobnost s ohromnou vnitřní integritou a smyslem pro humor. Zážitek roku.
Projekt Tři hlasy, který se odehrál v rámci letošních Folkových prázdnin v Náměšti nad Oslavou. Spojení tří zpěvaček z různých kultur (Irén Lovász z Maďarska, Michal Elia Kamal, Izraelka žijící v Istanbulu, Jitka Šuranská z Moravy) za doprovodu různorodého sessionového muzikantského uskupení, které zorganizovala v extrémné krátké lhůtě v rámci festivalu Jitka Šuaranská. Komunikace lidí, kteří si nerozumí svými jazyky, ale spojují se skrze vyšší jazyk: hudbu. Wolrd music v nekrystaličtější podobě.

Protože na propadáky nechodím (nejsem k tomu profesí nucen), tak nemám bohužel žádný tip.

Jan Špaček – Filharmonie, Petruška, Bystrouška

Houslista Milan PaľaFilharmonie Brno pod vedením Aleksandara Markoviće provedli skvělým způsobem Janáčkův Houslový koncert. Je to sice dlouho, výkon orchestru si vybavuji spíše mlhavě, ale expresivní hra mladého houslisty rezonuje ještě nyní, s odstupem jedenácti měsíců.
Stravinského Petruška v podání Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Aleksandara Markoviće. Myslím, že zhoubou všech profesionálních těles je akademismus a hledání „vyváženosti“ a „jediného správného“ interpretačního názoru. Někdy je namístě se prostě urvat ze řetězu a to se skvěle podařilo.
Janáčkovy Příhody lišky Bystroušky v režii Ondřeje Havelky. Pěvci i orchestr byli solidní, ale Havelkův přínos operní režii je mimořádný. Oceňuji jeho inteligenci, odvahu, cit a schopnost zintenzivnit pestrou emoční rovinu této outdoor-opery.

Všem uměleckým kandidátům na propadák roku jsem se po celou dobu, díky Bohu, úspěšně vyhýbal, a tak místo toho vyjadřuji uspokojení nad tím, že ve všelidovém souboji o správu brněnských věcí veřejných po právu propadli ti, kteří ve svých oborech vyhrávali pomyslný titul propadák roku pravidelně, a samotného mě dokonce dohnali k dočasnému a nepatrnému politicky-propagačnímu angažmá.

Libor Špalek – Zagorová, vodotrysk, Henry Lee

Potěšil mne koncert Haničky Zagorové, zpívá pořád krásně a vůbec nestárne!
Líbí se mi nový vodotrysk před Janáčkovým divadlem.
Skvěle jsem se bavil na Henry Lee Festu při koncertu pana Mišíka. Ostatní písničky už byly moc temné, myslím, že v dnešní době se lidé potřebují spíš nad něčím hezkým zaradovat.

Vůbec se mi nelíbíl pan Knížák v Besedním domě, byl to jen hluk jako na stavbě. Myslím, že v Besedním domě by měli vystupovat hlavně brněnští umělci v kulturních pořadech.

Milan Tesař – JazzFestBrno, Sono Centrum, JAMU

JazzFestBrno a související koncerty. Jarní festival, který je pro mne už několik let nejvýznamnější hudební akcí v Brně, letošním koncertem Herbieho Hancocka (a také Zaz) úspěšně expadoval i do druhého pololetí.
Otevření Sono Centra. Příjemné prostředí, dobrý zvuk, ale především rozšíření koncertních možností v Brně (alespoň pro koncerty určité kapacity).
Otevření magisterského programu na Katedře jazzové interpretace JAMU. Brno se tak v rámci jazzu stává opravdu důležitým střediskem.

Negativní: Fakt, že se v některých klubech i během koncertů stále ještě kouří. A také zavedení dvou přestávek během jazzových koncertů ve Staré Pekárně (sám dávám jednoznačně přednost koncertů bez přestávky).

Helena Tomalová – Hancock, Kirschner, Dusilová

Herbie Hancock na Vodově – zážitek nejen roku 2014! Energie, nasazení, atmosféra… prostě koncert, na který se nezapomíná.
Jana Kirschner v Semilassu – nádherná deska Moruša biela v koncertním provedení, skvělí muzikanti a dokonalá Jana Kirschner, rozhodně nejlepší živé vystoupení první poloviny roku.
Lenka Dusilová, Baromantika a jejich album V hodině smrti – dle mého názoru deska roku 2014. Při její interpretaci v Sono Centru se jen tajil dech.

Za průšvih roku 2014 pokládám konec jam sessions Radima Hanouska v Desertu.

Foto Jiří Sláma, Jiří Plocek, Tomáš Svoboda, Martin Zeman, Miloslav Hlaváček, archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Blíží se Štědrý den, k němuž pro mnoho lidí neodmyslitelně patří návštěva půlnoční mše. Přinášíme seznam míst, na kterých se jí můžete zúčastnit v Brně, včetně tradičního lidového provedení „rybovky“ v Alfa pasáži.  více

Kromě všech obecně známých vánočních písní a rituálů míváme i své vlastní, zvláštní, nebo alespoň zvláštně vnímáme ty zavedené. S jakou hudbou tráví Vánoce lidé, pro které je hudba profesí? Několika z nich jsme se na to zeptali. A navíc připojujeme seznam půlnočních mší v Brně.  více

Po včerejších country vánocích Poutníků přichází další slíbená část naší vánoční nadílky. Tentokrát se budeme ohlížet a podíváme se, jaké hudební dárky jsme dostali během uplynulého roku. Naděleno bylo alternativním rockerům i obdivovatelům nejvyšší symfonické kvality.  více


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Velké finále 31. ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby se již pomalu a jistě blíží – pomyslný odpočet trojice posledních koncertů zahájil čtvrteční večer 4. dubna v kostele sv. Janů s podtitulem Kantiléna: Zemek Novák, Graham, Emmert. Jak je již z názvu zjevné, dramaturgii koncertu tvořila díla Pavla Zemka Nováka, Petera Grahama a Františka Gregora Emmerta. Stejně patrné však již není, že skladby Zemka Nováka a Grahama se po více než třiceti letech – a právě na 31. ročníku festivalu – dočkaly své světové premiéry. Není bez zajímavosti, že původně měly skladby zaznít společně v rámci vigilie o Bílé sobotě. Samotné interpretace duchovních kompozic brněnských skladatelů se ujaly sopranistky Aneta Podracká Bendová a Jana Vondrů, s nimiž vystoupili varhaník Petr Kolář, dětský sbor Kantiléna pod vedením sbormistra Michala Jančíka a soubor Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdravíce

Podobně jako každý rok, byl i v rámci letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby jeden z večerů věnován sólovému varhannímu recitálu. V úterý 2. dubna za varhany ve starobrněnské bazilice Nanebevzetí Panny Marie usedl původem slovenský varhaník Marek Paľa a provedl výběr z varhanních skladeb českých autorů vrcholného a pozdního romantismu, čímž doplnil stávající Rok české hudby. Několik děl úterního programu navíc zaznělo v přinejmenším brněnské premiéře.  více

Neodmyslitelnou součástí Velikonočního festivalu duchovní hudby jsou tři večery tzv. tenebrae obsahem navracející se ke křesťanským obřadům ve Svatém týdnu. Tento rok temné hodinky připadly na středu 27. března – pátek 29. března, a jak už je tradicí, konají se v kostele Nanebevzetí Panny Marie. Letos jsou tyto tři večery výjimečné především z hlediska dramaturgie, jelikož si pořadatelé festivalu objednali nové zhudebnění liturgických textů. Recenze se ohlíží za prvním ze tří večerů, při kterém ve světové premiéře zazněla díla od skladatelů Zdeňka Klaudy a Lukáše Hurníka. Provedení se ujali zpěváci Kristýna Fílová (soprán), Zuzana Čurmová (soprán), Alžběta Symerská (alt), Ondřej Holub (tenor) a Jiří Miroslav Procházka (bas) za doprovodu varhanního pozitivu a sbormistrovského dohledu Zdeňka Klaudy a recitace P. Jana Pacneravíce

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější

Kritika

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více